در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

برکات حضور امام رضا(ع)  در ایران غیر قابل توصیف است

برپایی نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان تلاشی بود در عرصه ملی برای ترویج اندیشه های ناب رضوی؛ هر کاری که برای امام رضا علیه السلام انجام دهیم باز هم نمی توانیم حق مطلب را نسبت به ساحت این امام بزرگوار ادا کنیم.

به گزارش تئاتر کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر رضوی جنوب کرمان به خبرنگار درگاه تئاتر کرمان  گفت:

برپایی نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان تلاشی بود در عرصه ملی برای ترویج اندیشه های ناب رضوی؛ هر کاری که برای امام رضا علیه السلام انجام دهیم باز هم نمی توانیم حق مطلب را نسبت به ساحت این امام بزرگوار ادا کنیم.

همه فعالیتهای ما در راه ترویج فرهنگ رضوی نسبت به ایشان محسوب می شود.برکات حضور امام رضا  در ایران غیر قابل توصیف است و هر خدمتی در این مسیر انجام دهیم واقعا کم است، امروز نسل جوان بیش از هر زمان دیگری به معرفت رضوی نیازمند است. ترویج معرفت افزائی ،معنویت افزائی و اخلاق گرایی از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان است و راه عبور ما از انواع آسیب ها و چالش های اجتماعی توسل و تمسک به فرهنگ رضوی است.

«حسین اسحاقی» افزود: جشنواره های سراسری نظیر جشنواره تئاتر خیابانی رضوی دستاوردهایی دارد که یک مورد از آنها پیوند هنرمندان با یکدیگر و تجربه آموزی است. امروز وقتی حرف از هنر دینی است نگاه ما نگاه معنایی به این موضوع است امروز تئاتر  به دنبال حوزه ی معناگرایی است تا  فهم جدیدی به دنیا ارائه شود و این امر با شناخت ظرفیت ها میسر می شود.

وی تصریح کرد:جشنواره های رضوی از اقداماتی است که گنجینه های خودمان را به ما معرفی می کند.

آثار تولید شده در جشنواره تیاتر خیابانی رضوی باید بتواند از نظر اقتصادی درآمدزا باشد و جایگاه خود را پیدا نماید . 

انتظار می رود دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان فعال و اجرای تئاتر ها استمرار داشته باشد .

اجرای تئاتر ها نباید به جشنواره ها ختم شود و امروز باید تلاش کنیم با تولید تئاترهای معنا گرا حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم .

وی اضافه کرد:این جشنواره با ایجاد نو آوری و خلاقیت سهم بسزائی در تبیین معارف رضوی در حوزه هنر خواهد داشت . جشنواره تئاتر خیابانی رضوی به عطر نام امام رافت و عطوفت متبرک است و اهالی تئاتر با استعانت از کرامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قامت به ترویج هنر دینی و کارکردی عملی از فرهنگ دین پژوهی بسته اند و به کیمیای قدسی آن امام همام، نام و نشان این رویداد بزرگ نمایشی را سال به سال فراگیرتر خواهد کرد.
«حمزه» نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس گفت:

من نه هنرمند هستم و نه تخصصی دارم در حوزه های هنری صحبت کنم، چند سالی است که از تیاتر خیابانی در کشور به خوبی استقبال شده و تاکنون چهل اجرا در جنوب کرمان انجام شده است.در گذشته نمایش های آیینی وجود داشته که در ایران هم در قالب نقالی ها وجود داشته است.

در بحث خیابانی تنها این نیست و تم و محتوا نکته مهم است در این تئاترها اغلب بحث محتواست که بیشتر انتقادی و اعتراضی است و سیاسی ترین نوع تئاتر ، تئاتر خیابانی است که مسوولان را متوجه مسائل می کند تا برای رفع نقایص اقدام کنند.

جایی که مدیران لازم دارند مردم را نسبت به برخی مسائل آگاه کنند از این هنر برای انتقال پیام خود استفاده می کنند. ما باید امروز از زندگی معصومان درس بگیریم و صرفه جویی در شرایط بد اقتصادی فعلی کشور یکی از این درس هاست ما ملت اسراف کاری هستیم و باید حداقل اسراف نکنیم.

فرماندار کهنوج در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر ملی رضوی جنوب کرمان گفت:

استقبال بسیار خوبی از سوی عامه مردم رخ داد، ای کاش از این گونه کارها هرچندوقت یک بار در جنوب برگزار شود.

«عیدی» افزود: امسال ما کنکوری های تک رقمی داشتیم و تعداد زیادی هم رتبه های زیر هزار داشتیم، در زمان جنگ و جاهای دیگر هم کهنوجی ها حماسه آفریدند. 

در عرصه های مختلف فرزندان کهنوج استعدادهای خود را نشان دادند و اگر کمی به آنها توجه شود حرفهای زیادی برای گفتن دارند.

وی تصریح کرد:کاش وزیر ارشاد به کهنوج می آمد و خیل استعدادهایی را که اینجاست را از هدر رفتن نجات می دادند، کاش می شد و می توانستیم به حوزه فرهنگ توجه بیشتری می کردیم.




نظرات کاربران